انکربولت صنعتی چیست؟

خرید کوپلر استاندارد 0912 077 055 6

انکربولت صنعتی به صورت گسترده در ساخت و ساز ساختمان ها، سیستم های بزرگراهی، ابرسازه ها، برج های الکتریکی، سازه های نیروگاهی و سیستم های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل تحمل بالای انکربولت در اتصال سازه های بسیار بزرگ، این پیچ های فولادی کاربردهای بالایی را پیدا کرده است. بنابراین در ساخت هر سازه ای که از انکربولت استفاده شده باشد، بدون شک استحکام بالایی را شاهد خواهیم بود. در ادامه با کاربردهای بیشتر انکر بولت و انواع آن آشنا شوید.

انواع انکربولت و کاربردهای آن

انکربولت صنعتی در کل به ۴ نوع اصلی تقسیم می شود: انکربولت های L شکل، انکر بولت های دوسر رزوه، انکر بولت های جی شکل و انکر بولت های محرک. هر نوع از این انکربولت های صنعتی دارای اندازه، کاربرد و مزایای خود هستند. انتخاب هر نوع از این انکر بولت ها به موارد استفاده ی آن بستگی دارد. اتصال میلگردها به صفحه های گچی، سیمانی و بتنی نیازمند پیچ های محکمی است که این اتصال توسط انکربولت ها صورت می گیرد.  اگر برای سازه های بتنی می خواهید انکر بولت تهیه نمایید باید نوع خاص اتصال به بتن را خریداری نمایید و برای اتصال سازه های ماشینی نیز بسته به اندازه ی سازه و جنس آن، نوع انکربولت تغییر می کند. 

انکربولت صنعتی

بولت های صنعتی کاربردهای مختلفی از قبیل نصب تیرهای چراغ برق، نصب تابلوهای اعلان و نشانه ها، تجهیزات و سازه های بزرگ دارند. بولت های فولادی ضد زنگ هستند و در برابر آب مقاومت بالایی دارند. مقاومت بالایی که این انکربولت ها دارند باعث می شوند که سازه های نصب شده به کمک این بولت ها در برابر شکستگی، لغزش و افتادن دوام بیاورند.

بولت صنعتی L شکل پیشنهاد خوبی برای تکیه گاه یا نگهدارنده در پی های ساختمان که معمولا از بتن و سیمان هستند،  است. طراحی انکربولت های L شکل دقیقا از اسم شان گرفته شده است و به حرف L انگلیسی شباهت بالایی دارند. بولت های L شکل در اندازه های مختلف تولید می شوند تا سازه هایی با ساخت، سایز و طراحی مختلف را تحمل کنند. انکربولت های L در قطر ۳ تا ۸ میلیمتر تولید می شوند. این انکر بولت ها در استانداردهای زیر در بازار عرضه می شوند :

  • آلیاژ F1554
  • آلیاژ F1554-55
  • آلیاژ F1554-36
  • آلیاژ A307
  • آلیاژ A193
  • آلیاژ B7304
  • و …
انکربولت صنعتی
انکربولت صنعتی

انکر بولت دوسر رزوه

این نوع انکربولت صنعتی با یک صفحه ی فلزی که در انتهایش قرار گرفته بیشتر در نصب ستون های ساختمانی و علائم بزرگراهی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید انکربولت سر صفحه ای به نسبت سایر انکربولت ها آمار بیشتری دارد. چرا که کاربردهای بیشتر و  استحکام بالاتری دارد. طراحی خاصی که دارد باعث شده تا نگهدارنده محکمی برای ستون های عظیم باشد. این انکربولت ها در دسته ی آی بولت ها قرار می گیرد. از انتهای آی بولت ها به عنوان یک کمکی برای محکمتر کردن پیچ آن ها استفاده می شود. نحوه ی استفاده از انکربولت آی بولت را مهندسان نیروگاه ها و پتروشیمی ها و چاه های نفت به صورت حرفه ای یاد می گیرند. چرا که استفاده از انکربولت سر صفحه ای یا آی بولت ها در این مکان ها بیشتر و حساس تر است. 

انکر بولت دوسر رزوه
انکر بولت دوسر رزوه

انکر بولت جی شکل در اتصال سازه های ساختمانی به بتن مورد استفاده قرار می گیرد. تعبیه تیرهای چراغ برق در بتن، اتصال پایه های پل و نرده های پل های بزرگ و سازه های بزرگ از دیگر کاربردهای بولت های جی شکل هستند. انکربولت صنعتی J شکل در قطر ضخیم تری به نسبت سایر بولت ها تولید می شوند. البته مشتریان برای خرید انکربولت جی شکل به صورت سفارشی و عمده می توانند سفارش خود را در سایت و یا کارگاه های تولید انکربولت ثبت کنند. کاربرد چندگانه ی انکربولت جی شکل آن را پرفروش تر کرده است. از این انکربولت می توان به عنوان نگهدارنده، محکم کننده، اتصال دهنده و تکیه گاه استفاده کرد. 

انکربولت صنعتی J

انکربولت صنعتی J
انکربولت صنعتی J

ویژگی انکربولت های محرک

اندازه ی کوچک تر انکربولت های محرک باعث شده تا در جاهایی که فضا برای استفاده از پیچ و مهره های بزرگ کم تر است، استفاده شوند. ماشین آلاتی که دارای تورفتگی هستند و باید از بست های محکم برای اتصال اجزای شان استفاده کنند، دارای بولت های محرک هستند. همچنین برای ساخت پل ها و سیستم های بزرگراهی نیز بیشتر از این نوع بولت ها برای اتصال و استحکام سازی استفاده می کنند. انکربولت صنعتی محرک به دلیل ضد زنگ بودن برای گالوانیزه سازی دستگاه ها ی بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی انکربولت های محرک
ویژگی انکربولت های محرک

مبنع : https://parskaveh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما تماس بگیرید 6 055 077 0912