رزوه میلگرد در محل

خرید کوپلر استاندارد 0912 077 055 6
رزوه میلگرد در محل

ایجاد رزوه‌ روی میلگردها که به نام رولینگ نیز معروف است، به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن ابتدا میلگرد به قطر استاندارد جهت ایجاد رزوه رسیده و پس از آن به روش نورد سرد رزوه ایجاد خواهد شد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی این کار توسط دستگاه‌های ویژه‌ای انجام می‌گیرد که گروه صنعتی پارس کاوه به جهت کاهش هزینه های کارفرما امکان انجام رزوه میلگرد در محل پروژه فراهم کرده است.

هرچند که دستگاه رزوه‌زنی میلگرد سرعت کار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، اما با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. این امر می‌تواند هزینه تحمیل شده به کارفرمایان را بالا ببرد. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند از خدمات رزوه میلگرد در محل استفاده کنند تا در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی نمایند.

رزوه میلگرد در محل
رزوه میلگرد در محل

دستگاه رزوه زنی میلگرد چیست؟

این تجهیزات مخصوص در واقع جهت رزوه کردن میلگردهای آج‌دار به کار می‌روند. حال ممکن است این میلگردها دارای قطرهای متنوعی از ۱۶ تا ۴۰ میلی‌متر باشند. به طور کلی در هر پروژه‌ای که نیاز به آرماتور یا همان میلگردهای تقویت‌کننده باشد، به منظور ایجاد اتصال مکانیکی میلگردها به هم از دستگاه رزوه‌زنی استفاده می‌شود.

این ماشین‌آلات انواع مختلفی دارند؛ به طوری‌که برخی از آن‌ها قدیمی هستند. در حالی‌که بعضی دیگر با تکنولوژی پیشرفته‌ای طراحی شده و قادرند میلگردها را به صورت موازی و بدون هیچ‌گونه براده‌برداری رزوه نمایند.

دستگاه‌های رزوه‌زنی قیمت بالایی دارند، بنابراین خرید آن‌ها ممکن است که هزینه بسیار بالایی برای مدیران پروژه‌های ساختمانی به دنبال داشته باشد. استفاده از خدمات حرفه‌ای رزوه میلگرد در محل جایگزین مناسبی برای این تجهیزات است که می‌تواند هزینه‌های پروژه‌های عمرانی مختلف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دستگاه رزوه زنی میلگرد چیست؟

متدهای رزوه کردن میلگرد

جهت رزوه کردن میلگرد دو روش مختلف به شرح ذیل وجود دارد:

  1. روش معمولی

در این روش نخست عملیات تراش آج میلگرد انجام می‌گیرد، سپس به روش نورد سرد رزوه مورد نظر ایجاد می‌شود. در روش معمولی تولید محصول نهایی بر اساس آئین‌نامه بتن ایران انجام می‌پذیرد.

  • روش مستقیم

در این روش رزوه کردن میلگرد بدون آج‌برداری صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل میزان مقاومت اتصال مکانیکی رزوه ایجاد شده به مراتب بالاتر از مقاومت استاندارد آرماتور است. در این روش محصول نهایی با همه آئین نامه‌های بین‌المللی کاملا انطباق دارد.

امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی دستگاه‌های رزوه میلگرد آج‌دار به دلیل قابلیت‌های بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات قادرند اتصالات میلگردها را به صورت کاملاً مقاوم و ایمن انجام دهند، اما قیمت بالایی دارند. برخورداری از خدمات رزوه میلگرد در محل مدیر پروژه‌های ساختمانی را از خرید این تجهیزات تخصصی و گران‌قیمت بی‌نیاز می‌کند.

ویژگی‌ های دستگاه رزوه

همان‌طور که گفته شد، دستگاه رزوه‌زنی به منظور متصل کردن میلگردهای ۱۶ تا ۴۰ میلی‌متر کاربرد دارند. این عملیات در یک مرحله انجام می‌گیرد؛ به این صورت که فرآیند روتراشی میلگردها و ایجاد رزوه روی سطح آن‌ها بدون وقفه و یک‌باره است. اپراتور نیز به سادگی و بدون دردسر می‌تواند با ماشین کار کند. علاوه‌برآن طراحی نسبتا ساده دستگاه رزوه، تعمیرات آن را به کاری راحت تبدیل کرده است.

دستگاه‌های رزوه زنی می‌توانند سرعت انجام کار را در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی افزایش دهند. اما با توجه به قیمت بالای ماشین‌آلات، مجریان پروژه‌ها ترجیح می‌دهند که از خدمات رزوه میلگرد در محل استفاده نمایند.

مزایای رزوه میلگرد در محل

در عصر حاضر استفاده از خدمات رزوه میلگرد در محل به دلیل مزایای فراوان طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. از جمله مهم‌ترین محاسن این خدمات موارد زیر هستند:

  • شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت رزوه میلگرد در محل این است که مدیران پروژه‌های ساختمانی نیازی به خریداری دستگاه رزوه‌زن ندارند. این موضوع کمک می‌کند که در هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری این تجهیزات نیز صرفه‌جویی شود.
  • هزینه‌های حمل کاهش یافته و در طرف مقابل سرعت انجام امور افزایش می‌یابد.
  • به هنگام استفاده از خدمات رزوه میلگرد در محل به دلیل وجود نیروهای متخصص و کارشناس کیفیت کارهای عمرانی بالا می‌رود.
  • با استفاده از این خدمات می‌توانید دستگاه مورد نیاز خود را بدون نیاز به خرید دائمی آن‌ها در اختیار داشته باشید.

اجرای رزوه زنی روی میلگرد چه مدت طول می‌ کشد؟

مدت اجرای رزوه روی میلگردها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بخش عمده‌ای از مدت زمان اتصال میلگردها صرف جابجایی و چرخش آن‌ها خواهد شد. به طور کلی دستگاه رزوه‌زنی برای اجرای سر رزوه بر روی میلگرد مورد نظر به زمانی حدود ۴۰ ثانیه نیاز دارد.

البته لازم به ذکر است که پارامترهایی همچون طول و سایز میلگرد، میزان مهارت تکنسین، وجود جرثقیل در محل و همچنین کیفیت میز کار در مدت زمان اجرای رزوه‌زنی تاثیرگذار هستند. بنابراین با توجه به پارامترهای ذکر شده در هر شیفت کاری تعداد رزوه‌ها چیزی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ خواهند بود.

اجرای رزوه زنی روی میلگرد چه مدت طول می‌ کشد؟
اجرای رزوه زنی روی میلگرد چه مدت طول می‌ کشد؟

قیمت رزوه میلگرد در محل

مولفه‌های مختلفی قیمت رزوه میلگرد در محل را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین نمی‌توان نرخ ثابتی را برای ارائه این خدمات در نظر گرفت. به طور کلی هزینه رزوه میلگرد به حجم کار، نوع اتصالات، سایز و طول میلگردها، بزرگی پروژه و… بستگی دارد. در حالت کلی پیش از آغاز پروژه و پس از بررسی‌های اولیه هزینه تقریبی به کارفرمایان اعلام می‌شود.

مروری بر آنچه خواندید

در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی نیاز است که میلگردها در زمان اجرای آرماتوربندی به یکدیگر اتصال یابند. بنابراین عملیات رزوه کردن از طریق ماشین‌های تراش مخصوص با توجه به ابعاد میلگرد تا یک عمق خاص انجام می‌گیرد. در چنین مواقعی بیشتر کارفرمایان از خدمات رزوه میلگرد در محل استفاده می‌کنند تا اتصال کوپلر انجام شود. این کار باعث می‌شود که ضمن برخورداری از حضور کارشناسان متخصص در محل پروژه، بتوانند بودجه کمتری را به کارهای عمرانی اختصاص دهند.

در خصوص رزوه میلگرد در محل پروژه سوال دارید؟ با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۷۷۰۵۵۶

مبنع : https://parskaveh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما تماس بگیرید 6 055 077 0912